A négy sziget közül, amikből Japán áll Hokkaido a legészakibb. Ezt a szigetet minden télen hatalmas hó lepi el. A vasúti pályákat állandóan meg kell tisztítani, a hókotrós járatok sok időbe és pénzbe kerülnek. A dolgokat nehezebbé teszi, hogy a szigeten sehol nincsen nagy utasforgalom, elegendő bevétel. Ahogy a vidéki településekből egyre többen elköltöznek a nagyvárosokba (pontosabban A nagyvárosba, a kétmilliós Sapporo-ba) az izoláltan fekvő, elfelejtett kis faluk egyre inkább elnéptelenednek. Ezeknek a településeknek presztízs-kérdés, hogy megáll-e ott a vonat. Erről a státusz-szimbólumról azonban egyre többen le kell, hogy mondjanak. Olyan esetekre kell, gondolni, amikor egy-egy állomáson tíz-húsz embernél több sosem száll fel a vonatra egy nap alatt. A JR (a Japán Vasúttársaság) ilyenkor idővel azt a napi egy vonatot is beszünteti, és a veszteséges állomásokat bezárják.

Hallani néha róla, hogy rendkívüli esetekben kivételt tesznek. Egy kínai hírcsatorna nemrég beszámolt egy ilyen esetről. (Pár nappal korábban egyébként a japán hírportálok is, de az nem terjedt el annyira a neten.) A hír szerint egy hokkaido-i elhagyatott település állomását, Kami-Shirataki-t az elmúlt években már senki nem használta, egyetlen iskoláslányt leszámítva. A vasúttársaság úgy döntött, hajlandóak csak miatta nyitva tartani az állomást. Naponta két vonat áll így meg a kis állomáson, egy reggel, hogy iskolába vigye, egy pedig este, hogy hazahozza. A vasúttársaság (a hír szerint) úgy határozott, ez így fog maradni egészen addig, amíg a lány le nem érettségizik.

Japán hírcsatornák megkeresték ezt a lányt (Harada Kana) Hokkaido-n, elmesélték neki a róla szóló cikket, és megkérdezték, hogyan néz ki mindez a valóságban. Kiderült, hogy a lány sosem használja a Kami-Shirataki állomást, hiába van az közelebb az otthonához, az ott megálló vonat valószínűleg utas nélkül közlekedik. A lány inkább egy másik, Kyu-Shirataki nevű, épp csak egy kicsit forgalmasabb állomásról megy iskolába. Ez is csak 5 percre van az otthonától és ugyanúgy 1 óra az út a gimnáziumig. Így együtt utazhat a barátnőivel, több mint tíz másik gimnazistával. A vonat két kocsiból áll csak, az elsőben ülnek le a fiatalabb diákok, a második kocsiban (ez alakult ki valamiért) csak a végzős diákok utaznak. Hazafele jövet három különböző vonat közül választhatnak. Mindkét állomás, Kami-Shirataki és Kyu-Shirataki menetrendje évek óta változatlan, függetlenül attól, hogy ez a lány épp hanyadik osztályba jár. 2016. márciusától pedig, így a hivatalos bejelentés, a vasúttársaság be fogja zárni nemcsak mindkét fent említett állomását, hanem a település harmadik állomását, Shimo-Shirataki-t is. Japánban áprilissal kezdődik az új üzleti év, ezért a cégek minden nagy változást/befejezést márciusra szoktak időzíteni. Ez történetesen egybeesik az iskolaév végével, a cikkben szereplő lány szerencséjére, aki így még pont le tud majd érettségizni. Fiatalabb, 10.-es, 11.-es barátnői nem járnak ilyen jól, nekik ki kell találni, hogyan jussanak el a suliba.